וידעת היוםתורה ומדעויראכי תצא

רק 40 מעלות בצל…

וְלֹא תָבוֹא עָלָיו הַשֶּׁמֶשׁ! (פרק כד פסוק טו')

השמש שלנו היא התומכת העיקרית באין ספור תהליכים חיוניים שקורים על פני כדור הארץ. השמש היא כדור גז ענקי, ובהתאם לחישובים שבידינו ממחקרים שנעשו בשנים האחרונות, הטמפרטורה בבסיס השמש מגיעה לכדי 15,700,000 מעלות חום! השמש הוא כמו כדור אש  ענקי שבכל  רגע משחרר מבסיסו כמויות חום אדירות,  אך אם נמדוד את הטמפרטורה בשכבה החיצונית שלה, נגלה שהיא "אך ורק" 6,000 מעלות חום.

איך נבלמת כל הטמפרטורה הגבוהה שבאה מליבת השמש?

על כך אומר המדרש: (בראשית רבה פ' ו'): "גלגל חמה יש לו נרתיק!" שנאמר בתהילים (פרק יט ה'): "לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם  אֹהֶל  בָּהֶם!"  מדברי המדרש רבה  מתבאר שאלמלא ה"נרתיק" של השמש, כל החיים בכדור הארץ היו ניזוקים בצורה חמורה ביותר. מיותר לציין שאותם מתנגדים לתורת ישראל התקשו לקבל את הדברים, כי הרי אנו מסתכלים אל השמש, ולא רואים שום סימן של אוהל או נרתיק שמכסה אותה. אך חז"ל קבעו זאת בהחלטיות מפני שכך אומרת התורה!

אך כיום בעידן החלליות והצילומים של השמש על ידי טכניקות מתקדמות, הגיע עולם המדע למסקנה" שאכן ישנה מעטפת שמכסה את השמש!

ואלו דבריו של ד"ר נ. וידאל, (אסטרונום בכיר במצפה המלכותי הבריטי "גריניץ", ופרופסור במרכז לאסטרופיזיקה באוניברסיטת הרווארד, ארה"ב, בספר "צבא השמים" חלק א):"הטמפרטורות הגבוהות האלו בתוך השמש, גורמות לכך שהגזים שם גועשים בממדים אדירים, ואף יוצרים גלים מתפרצים ההולמים בכוחות אדירים בשכבות הגזים החיצוניות של השמש. שכבות אלו סופגות את קרינת החום עצמה הבוקעת מתוך השמש, וכן בולמות את הזעזועים שגלים אלה מכים בה. לשכבות חיצוניות אלו אנו קוראים בשם הנרתיק!".  במדויק  כפי שכתב המדרש  לפני  יותר מאלף שנה! וכפי שכתב גם רש"י על הפסוק "וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם" (בראשית יח): "הוציא הקב"ה חמה מנרתיקה שלא להטריחו (את אברהם אבינו) באורחים".

וכך מסיים המדרש (רבה): שאכן גלגל החמה נמצא בנרתיקו, אך לעתיד לבא הקב"ה מערטלו מנרתיקו ומלהט בו את הרשעים. שנאמר: "כִּי הִנֵּה הַיּוֹם בָּא בֹּעֵר כַּתַּנּוּר. וְהָיוּ כָל זֵדִים וְכָל עֹשֵׂה רִשְׁעָה קַשׁ, וְלִהַט אֹתָם הַיּוֹם הַבָּא" (מלאכי ג').

 

צפו בשמש בסרטון מדהים שצולם לאחרונה:

Print Friendly, PDF & Email
הצג יותר

מאמרים קשורים

השאר תגובה

Back to top button